با تعمیرگاه مرکزی سامسونگ تبریز در منزل تلویزیون هوشمند خود را تعمیر کنید!

تعمیرات تلویزیون مرکزی تبریز

شکستگی و ضربه خوردن پنل تلویزیون

شکستگی و ضربه خوردن پنل تلویزیون

در این مقاله میخواهیم برای شما دوستان تبریزی اطلاعات کلی در مورد فلت تلویزیون حرف بزنیم با ما همراه باشید

فلت پنل تلویزیون

تصویر تلویزیون های LED, LCD از چندین ستون رنگی کنار هم تشکیل شده و اطلاعات هر یک از این ستون ها از طریق یک قطعه ارتباطی به صفحه نمایش منتقل شده و به این قطعه فلت پنل گویند. در حقیقت یک کابل ارتباطی که در وسط آن IC پردازشگر وجود دارد. ورودی این کابل اطلاعات تصویر را از برد آدرس و خروجی آن اطلاعات تصویر پردازش شده برای خطوط متفاوت تصویر است و اتصال فلت ها در هر دو قسمت اتصال برد آدرس و پنل به شکل بایدینگ می باشد.

تعمیر پنل از تعمیرات اصلی در زمینه تلویزیون بوده هرچند در اغلب موارد تعمیر ممکن نبوده و تنها با تعویض می توان عملکرد دستگاه را بهبود بخشید و تعویض آن نیز در بیشتر موارد به دلیل هزینه بالایی که دارد، به صرفه نیست. پنل از اصلی ترین قطعات تلویزیون بوده و از اجزایی است که در فهرست تعمیر قطعات تلویزیون در جایگاه نخست قرار گرفته است. از مشکلات رایج پنل تلویزیون می توان به آبخوردگی، شکستگی و ضرب خوردگی اشاره کرد.

شکستگی و ضربه خوردن پنل تلویزیون

شکستگی و ضربه خوردن پنل تلویزیون

شکستگی و ضربه خوردن پنل تلویزیون

آبخوردگی پنل تلویزیون

در مواقعی که یک مایع رسانا روی نمایشگر تلویزیون پاشیده می شود قسمتی از آن به سمت پایین حرکت نموده و از فاصله کم بین صفحه نمایش و قاب ابتدا روی فلت ها و بعد از آن به برد آدرس نفوذ می کند. مقطع متصل شدن فلت به صفحه نمایش و برد آدرس آسیب پذیر بوده و مایع رسانا در این دو مقطع قادر به اتصالی بین پین های مختلف این دو ناحیه شده و در این موقعیت گفته می شود که تلویزیون دچار آبخوردگی شده است.

اغلب این نفوذ رطوبت به همراه ایجاد شوره و جرقه بین پین های متفاوت و سوختگی فیزیکی است. ماده شوره مانندی که در این قسمت ایجاد می شود دارای خاصیت رسانایی بوده و مدت ها بعد از آبخوردگی تلویزیون امکان پیشرفت آسیب دیدگی دستگاه وجود دارد.

مشکلات مختلف پنل تلویزیون در اثر آبخوردگی

به دلیل زیاد بودن قطعات قسمت پنل تلویزیون و احتمال آسیب دیدگی آن ها به اشکال مختلف، مشکلات ظاهری که در اثر ایجاد آبخوردگی در پنل تلویزیون های LED, LCD ایجاد می شود، انواع گوناگونی دارد. برخی از ایرادهای پدید آمده را به تفضیل بیان می کنیم:

  • ایجاد نوارهای روشن و تیره بدون تصویر در زیر نوار
  • ایجاد نوارهای تیره و روشن در سطح تصویر به شکلی که در زیر نوارها تصویر واضح باشد.
  • نگاتیو شدن تصویر و یا تغییر فاز رنگ ها
  • دو نیمه شدن تصویر نمایشگر
  • ایجاد خطوط باریک رنگی، تیره یا سفید رنگ

تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون

پین های ارتباطی فلت ها در محل اتصال به برد آدرس دارای اتصالاتی با اندازه کوچکتر از میلی متر و در محل اتصال با پنل دارای اتصالاتی با اندازه میکرو میلی متر بوده و به همین خاطر اگر در قسمت اتصال به برد آدرس آسیب ببیند احتمال تعمیر کلی دستگاه بدون اینکه نیازی به تعویض فلت ها باشد، بیشتر است. جهت تعمیر فلت ها در محل برد آدرس پین های قطع شده مجددا اتصال یافته و قطعات آسیب دیده امکان تعویض دارد اما در صورت آسیب محل قطع پنل فلت مجبور به تعویض آن خواهیم بود.

شکستگی و ضربه خوردن پنل تلویزیون

شکستگی و ضربه خوردن پنل تلویزیون

شکستگی پنل تلویزیون

پنل در تلویزیون های LED, LCD دارای صفحه اصلی یا ماژور بوده که روی پلیت اصلی دستگاه قرار دارد و در قسمت پشتی آن لامپ های بخش بک لایت واقع شده است و مابین آن ها صفحات پولاریزه نور قرار داشته که باعث پخش شدن نور لامپ های بک لایت شده و در نتیجه نور در تمام سطح پنل یکنواخت دیده می شود. اگر در اثر ضربه ای به نمایشگر تلویزیون ماژور شکسته شود به هیچ عنوان قابل تعمیر نبوده و باید تعویض گردد ولی در صورتی که فقط ماژور آسیب ببیند می توان ماژور را تعویض کرده و برای کم کردن هزینه تعمیرات تلویزیون از صفحات پولاریزه و بک لایت قبلی استفاده نمود.

ضربه خوردن پنل تلویزیون

از تفاوت های اساسی تلویزیون های قدیمی با تلوزیون های LED, LCD آسیب پذیر بودن نمایشگر تلویزیون های جدید می باشد. پنل تلویزیون ها در صورتی که ضربه ای به آن وارد شود می شکند و نباید به تبلیغات فروشندگان در مورد ضد ضربه بودن پنل تلویزیون توجه کرد

جهت اطلاعات بیشتر و اعزام تعمیرکار با شماره

زیر تماس حاصل فرمایید:

09143176839 خان محمدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

چت و تماس واتساپ
1
چت و تماس واتساپ
سلام
نیاز به راهنمایی دارید؟
تماس با ما