علت خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی

علت خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی

علت خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی یکی از لوازم منزل که بخش قابل توجهی از سرگرمی، ارتباط جمعی و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد، تلویزیون است. امروزه تلویزیون‌ها به صورت هوشمند و ویژگی‌های متنوع در ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند. به همین دلیل انتخاب صحیح مدل و برند مناسب در هنگام خرید تلویزیون اهمیت زیادی دارد. یکی از برندهایی که مدل‌های مختلف تلویزیون با تکنولوژی پیشرفته‌ و مدرن را روانه بازار کرده، برند ا‌ل‌ جی است که خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی یکی از مشکلات آن زمان تعمیرات تلویزیون است.علت خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی

تنظیمات تایمر یا خرابی کنترل تلویزیون

بعد از بررسی دلایل فنی و خرابی قطعات داخلی، نکات ساده‌ای را که امکان دارد سبب خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی شوند، در نظر بگیرید. برای مثال شاید ناخواسته تایمر خاموش‌ شدن خودکار تلویزیون را تنظیم کرده باشید. همچنین ممکن است محافظ برقی که دوشاخه تلویزیون را به آن وصل کرده‌اید، خراب شده باشد. در برخی موارد هم امکان دارد کنترل تلویزیون شما خراب باشد و ناخودآگاه دستور غلط به تلویزیون بفرستد.علت خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی

خراب شدن مین برد

می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل خاموش‌ شدن اتفاقی تلویزیون ال‌ جی بروز اشکال در مین‌برد (Main Board) است. در این حالت وقتی تلویزیون روشن است، تصویر آن قطع شده یا به رنگ سبز و قرمز درمی‌آید و هر چه دکمه پاور کنترل را بزنید، چراغ جلوی تلویزیون چشمک زده اما تلویزیون روشن نمی‌شود.

مین‌برد وظیفه کنترل و رساندن دستورات به بخش‌های مربوطه را در تلویزیون بر عهده دارد. قطعات گوناگونی روی مین‌برد وجود دارند که خراب شدن آنها منجر به خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی می‌گردد؛ دو مورد از مهم‌ترین قطعات روی مین‌برد عبارتند از:

IC برنامه

معمولا خراب شدن IC برنامه روی بردها زمانی رخ می‌دهد که پس از جستجوی کانال‌ها، تلویزیون ناگهان خاموش شود. برعکس این حالت نیز اتفاق می‌افتد؛ یعنی بعد از خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی، کانال‌های موجود پاک شده و دیگر قابل جست‌وجو و برگشت نیستند. در این صورت IC باید توسط متخصص مجددا برنامه‌نویسی یا تعویض گردد.

CPU

استفاده از کابل‌های HDMI با کیفیت پایین و اتصال آن‌ها به درگاه تلویزیون ممکن است به CPU آسیب برساند. اتصال وسایل حافظه مانند هارد و فلش ویروسی هم باعث اختلال در عملکرد تلویزیون می‌شوند. حتما قبل از اتصال هارد و فلش به تلویزیون خود، نسبت به ویروس‌کشی آنها اقدام نمایید.

خراب شدن پاور برد

دومین علت شایع خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی خراب شدن پاور بردها (Power Board) است. پاور از قسمت‌های مهم تلویزیون است که وظیفه برق‌رسانی به بخش‌های مختلف دستگاه را بر عهده دارد. در صورت ایراد داشتن ترانزیستورها و خازن‌های موجود روی پاور برد، باید آنها را تعویض کرد. این عمل کاملا تخصصی بوده و انجام ناشیانه و نادرست آن، هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

نوسانات شبکه برق یا استفاده از محافظ برق نامناسب، از عوامل خرابی پاور است. در صورتی که پاور تلویزیون دچار اشکال باشد و به موقع برطرف نشود، به مین‌برد تلویزیون هم آسیب می‌رساند.

خراب شدن وای بافر برد

در تلویزیون‌های قدیمی‌تر که با تکنولوژی پلاسما کار می‌کنند، خرابی برد وای بافر (Y Buffer Board) یکی دیگر از دلایل خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی است. در اکثر موارد هنگام خرابی این بردها با وجود خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌جی، هنوز صدای آن شنیده می‌شود. شناسایی عیب‌های این بردها و تعمیر یا تعویض آن امری تخصصی بوده و تنها افراد ماهر و حرفه‌ای می‌توانند این کار را انجام دهند.

خراب شدن صفحه نمایش تلویزیون

نوع صفحه نمایش تلویزیون در مدل‌های مختلف تلویزیون‌ها، گوناگون است. آسیب‌دیدگی صفحه نمایش تلویزیون رایج بوده و با توجه به میزان خرابی، در ابتدا ممکن است خطوط رنگی در صفحه نمایش به وجود آید و در نهایت به طور کامل تلویزیون خاموش شود.

 از جمله دلایلی که باعث آسیب دیدن صفحه نمایش و خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی می‌شود، می‌توان نفوذ آب به تلویزیون، ضربه و یا شکستگی صفحه نمایش را نام برد. در صورت خرابی صفحه نمایش تلویزیون نمی‌توان آن را تعمیر نمود و باید توسط تکنسین ماهر تعویض شود. تعویض قطعات اساسی تلویزیون با قطعات باکیفیت، در طول عمر تلویزیون شما مؤثر خواهد بود.علت خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی

جمع‌ بندی

علاوه بر خراب شدن صفحه نمایش تلویزیون، مین برد، پاور و سایر بردهای اصلی تلویزیون، دلایل دیگری نیز ممکن است موجب خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون ال‌ جی باشد. تشخیص این دلایل نیازمند تسلط کامل تکنسین به دانش فنی است. بنابرین لازم است بلافاصله پس از بروز مشکل در تلویزیون، با تکنسین ماهر و متخصص ارتباط برقرار نمایید.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09143176839
تلفن دفتر: 04135555527
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: سه راه امین روبروی پاساژ امت طبقه فوقانی آبمیوه بستنی ائل یار تعمیرگاه مرکزی سامسونگ
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

چت و تماس واتساپ
1
چت و تماس واتساپ
سلام
نیاز به راهنمایی دارید؟
تماس با ما