چگونه تلویزیون سامسونگ را عیب یابی کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین تماشای تلویزیون ، به ناگاه این دستگاه خاموش شده و یا تصویر آن دچار اشکال گردد. در چنین شرایطی اگر نحوه عیب یابی تلویزیون را بدانید، به راحتی منشأ مشکل را تشخیص خواهید داد. به این ترتیب می دانید که برای برطرف کردن مشکل باید چه کاری انجام دهید. تلویزیون معمولا در معرض گرد و خاک قرار دارد و نوسانات برق نیز ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در بخش های مختلف آن شود. بیشتر مشکلاتی که در روند کاری تلویزیون ایجاد می شوند، نشان از وجود ایراد در یکی از قطعات داخلی داشته و باید در اسرع وقت برطرف شوند.

عیب یابی تلویزیون با توجه به علائم و نشانه های موجود در دستگاه انجام شده و منجر به شناسایی بخش های آسیب دیده می گردد. پس از طی این پروسه، تعمیرکار تصمیم می گیرد که چه کاری برای برطرف کردن ایرادات دستگاه انجام دهد. برای آشنایی با ترفندهای عیب یابی تلویزیون سامسونگ از شما عزیزان دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید. اطلاع از این نکات به شما کمک می کند که درک درست تری از نقایص دستگاه داشته باشید و اقدامات لازم را به موقع انجام دهید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر هم می توانید از تیم تعمیرات تلویزیون در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

عیب یابی تلویزیون سامسونگ

موارد عیب یابی تلویزیون سامسونگ

پرش تلویزیون سامسونگ

یکی از مشکلاتی که بعضا در تلویزیون ها مشاهده می شود، پرش تصویر است. در این حالت تصویر تلویزیون شما یکنواختی و شفافیت لازم را ندارد و به صورت کامل نمایش داده نمی شود. از این حالت با عبارت هایی همچون سوسو زدن یا پرش و لرزش تصویر نیز یاد می شود. Image Flicker معیاری است که این مشکل را بر اساس آن می سنجند. در IF الگوهای روشنایی نمایشگر برای نمایش یک تصویر حرکتی شروع یه انجام محاسبات، کم و زیاد کردن نور می کنند که به صورت نوارهایی عمودی در تست قابل رویت هستند.

آسیب دیدگی این نوارها مانع از نمایش تصاویر روان در تلویزیون می شود. برای عیب یابی تلویزیون سامسونگ خود در این شرایط باید به جهت پرش دقت کنید. اگر پرش تصویر تلویزیون به سمت بالا باشد، علت آن کم شدن فرکانس عمودی است. اما پرش و بریدگی تصویر به سمت پایین اتفاق بیفتد، به این معنی است که فرکانس عمودی افزایش پیدا کرده است. البته تلویزیون های جدید به گونه ای طراحی شده اند که مشکل پرش تصویر در آنها به ندرت مشاهده می شود.

سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون که در برخی از مدل ها مشاهده می شود، سیاه شدن صفحه است. به این معنی که بخشی از تصویر یا همه قسمت های آن سیاه شده و شما با یک نمایشگر تیره مواجه خواهید بود. عیب یابی تلویزیون سامسونگ در این شرایط منوط به بررسی بخش هایی همچون پنل، بک لایت و پیکسل ها می باشد. سوختن پیکسل، خرابی بک لایت و از کار افتادن پنل اصلی ترین دلایل سیاه شدن صفحه تلویزیون و سایر برندها به شمار می روند.

البته شرکت‌های سازنده تلویزیون در طول سالهای اخیر فناوری‌های نوینی نظیر QLED و SUHD را در طراحی و تولید این دستگاه به کار برده ‌اند تا میزان سوختگی پیکسل تلویزیون را کاهش دهند. با این حال باز هم برخی از کاربران با شکایت از سیاه شدن صفحه تلویزیون شان به نمایندگی Samsung مراجعه می کنند. با تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ، تعمیر و تعویض پنل و ترمیم پیکسل های سوخته، مشکل سیاه شدن تصویر نیز برطرف خواهد شد.

چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از موارد عیب یابی تلویزیون سامسونگ ، چشمک زدن چراغ آن است. وقتی چراغ پاور تلویزیون چشمک زده و دستگاه روشن نمی شود، احتمال خرابی پاور یا برد پاور بسیار بالا می باشد. تیم تعمیر تلویزیون سامسونگ در محل، پاور و برد پاور را بررسی می کنند.

سپس در صورت خرابی این بخش ها آنها را تعمیر یا تعویض می کنند. معمولا پس از ترمیم و تعویض قطعات ذکر شده تلویزیون نیز ترمیم شده و مشکل برطرف می گردد. البته گاهی خرابی مین برد هم می تواند موجب چشمک زدن تلویزیون سامسونگ شود. اگرچه این مورد به ندرت صدق می کند، اما با تعمیر و تعویض مین برد تلویزیون سامسونگ می توان مساله را برطرف کرد.

روشن نشدن تلویزیون samsung

آخرین مورد عیب یابی تلویزیون سامسونگ مربوط به زمانی است که دستگاه روشن نمی شود. وقتی تلویزیون روشن نمی شود، باید بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. پیش از هر چیز باید کابل ها و اتصالات را بررسی کرده و مطمئن شوید که سالم هستند.

اگر اتصالات سالم بودند، احتمالا ایراد از قطعات داخلی است. گاهی مین برد دچار نقص شده و مانع از روشن شدن تلویزیون می شود. گاهی هم خرابی برد پاور منجر به بروز این مشکل می گردد. از کار افتادن خود پاور هم در روشن نشدن تلویزیون samsung و سایر برندها موثر بوده و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نمایندگی تلویزیون سامسونگ انتخابی مطمئن

نمایندگی تلویزیون سامسونگ، مرکزی است که خدمات مربوط به فروش و تعمیرات این محصول را به صورت یکجا و در واحدهایی مجزا به کاربران ارائه می دهد. مدیریت این مرکز، با هدف افزایش تمرکز کارکنان و به تبع آن، ارتقاء سطح کیفی خدمات، واحدهای مختلفی را ایجاد کرده و هرکدام از آنها را به یکی از حوزه های سرویس دهی مجهز نموده است. به این ترتیب که فروش و خدمات پس از فروش تلویزیون های سامسونگ در یک واحد انجام می گردد و برای تعمیرات نیز باید به واحد دیگر مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات نمایندگی مجاز تلویزیون سامسونگ، با گارانتی معتبر مرکز سخت افزار ایران به کاربران ارائه شده و بدین ترتیب، صحت این خدمات تضمین می گردد. برای اطلاع از روند سرویس دهی نمایندگی تلویزیون Samsung می توانید با تیم پشتیبانی نمایندگی سامسونگ در تماس باشید.

09143176839

04135555527

آدرس تعمیرگاه : تبریز سه راه امین روبروی پاساژ امت تعمیرگاه مرکزی سامسونگ و ال جی ( ساعت کاری 9 صبح تا 8 عصر)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

چت و تماس واتساپ
1
چت و تماس واتساپ
سلام
نیاز به راهنمایی دارید؟
تماس با ما