تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

نقد و بررسی

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

یکی از شرکت‌های باسابقه در تولید لوازم خانگی، صوتی و تصویری و سیستم‌های تهویه مطبوع، گلدیران است که همیشه نام آن را در کنار برند کره‌ای ال‌ جی می‌دیدیم و می‌شنیدیم. اما با توجه به تحریم‌ها و ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره‌ای، گلدیران تصمیم گرفت تا با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و استفاده از فناوری روز دنیا، برند ایرانی جی پلاس را ثبت و به بازار معرفی کند. محصولات جی پلاس شامل لوازم خانگی، صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه، کامپیوتر و تجهیزات جانبی، سیستم‌های تهویه مطبوع و کالاهای تجاری است که همگی با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا و باکیفیت‌ترین تجهیزات، طراحی و ساخته شده‌اند. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید و می‌پرسید: تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه، در این مقاله به طور کامل و جامع به این سوال پاسخ می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

کیفیت تصویر

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که هنگام خرید تلویزیون پرسیده می‌شود، همین سوال است. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت، کیفیت تصویر تلویزیون به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه برخی از ویژگی‌های تصویر تلویزیون جی پلاس را باهم بررسی می‌کنیم تا درک بهتری نسبت به کیفیت آن داشته باشید.

اگر قصد خرید تلویزیون را دارید و می‌پرسید: تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه، در این مقاله به طور کامل و جامع به این سوال پاسخ می‌دهیم.
اگر قصد خرید تلویزیون را دارید و می‌پرسید: تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه، در این مقاله به طور کامل و جامع به این سوال پاسخ می‌دهیم.

رزولوشن تلویزیون جی پلاس

رزولوشن یکی از فاکتورهایی است که در کیفیت تصویر تلویزیون نقشی اساسی دارد. اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از رزولوشن داشته باشیم باید گفت رزولوشن به مجموع تعداد پیکسل‌های موجود در نمایشگر تلویزیون گفته می‌شود. هم اکنون تلویزیون‌های موجود در بازار دارای رزولوشن 8K, 4K, FHD, UHD و HD هستند که رزولوشن 8K دارای بالاترین کیفیت و رزولوشن HD دارای پایین‌ترین کیفیت است، به همین خاطر بیشتر در تلویزیون‌های سایز کوچک بکار می‌رود.

اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه شود این است که کمتر شبکه‌ تلویزیونی پیدا می‌شود که دارای کیفیت 4K یا 8K باشد. به همین دلیل اگر از نظر بودجه محدودیت دارید، با خرید یک تلویزیون FHD، تصاویری با کیفیت بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون خود خواهید داشت. اما به سراغ تلویزیون‌های جی پلاس برویم. این برند تلویزیون‌های خود را با سه نوع رزولوشن HD, FHD و 4K تولید می‌کند و از این نظر همگام با تکنولوژی روز دنیا گام برداشته است. بنابراین با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ فناوری QLED تلویزیون جی پلاس پاسخ می‌دهد!

جی پلاس در ساخت تلویزیون‌های خود از فناوری QLED استفاده می‌کند. حال اگر می‌پرسید این فناوری چیست؟ و آیا تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ بهتر است آن را با فناوری OLED مقایسه کنیم تا درک بهتری از این فناوری داشته باشید. QLED مخفف Quantum dot light emitting diode به معنی دیود نورگسیل نقطه کوانتومی است، در حالی‌که OLED مخفف Organic light emitting diodes به معنی دیود نورگسیل ارگانیک است.

تلویزیون‌های QLED از نقاط کوانتومی برای ایجاد طیف رنگی گسترده، مشابه رنگ و روشنایی که در زندگی واقعی تجربه می‌کنیم، استفاده می‌کنند. همچنین این تلویزیون‌ها با نور پس‌زمینه LED روشن می‌شوند که ۱۰۰٪ حجم رنگ را ارائه می‌کند تا تلویزیون بتواند دقت رنگ را از تیره‌ترین سیاهی‌ها تا روشن‌ترین سفیدی‌ها و رنگ‌ها حفظ کند.

اما تلویزیون‌های OLED فاقد نور پس‌زمینه هستند که به ایجاد رنگ‌های سیاه عمیق‌تر کمک می‌کند. از آنجایی که در این نمایشگرها می‌توان پیکسل‌ها را به صورت جداگانه روشن و خاموش کرد، حرکت روی صفحه حتی در صحنه‌های متحرک سریع نیز روان است. تلویزیون‌های QLED برای استفاده در همه شرایط نوری طراحی شده‌اند تا به جذب یا تغییر جهت نور خارجی برای کاهش انعکاس کمک کنند. از طرف دیگر به خاطر اینکه صفحه‌های OLED نور پس‌زمینه ندارند، این تلویزیون‌ها باریک‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند.

هر دو فناوری کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند و تجربه‌های کلی بهبود یافته را در تلویزیون‌های LED استاندارد ارائه می‌دهند. تلویزیون‌ QLED طیف رنگی وسیع‌تری دارد و می‌تواند به سطح روشنایی بالاتری دست یابد، اما تلویزیون‌ OLED می‌تواند تک تک پیکسل‌ها را کنترل کند که به آن اجازه می‌دهد تا عمیق‌ترین رنگ‌های سیاه را بدون هیچ‌گونه اعوجاج نور پس‌زمینه به نمایش بگذارد.

با توجه به مقایسه‌ای که انجام دادیم متوجه شدید که تلویزیون‌های جی پلاس با برخورداری از فناوری QLED جزء بهترین و بروزترین تلویزیون‌های بازار به شمار می‌آیند. از طرف دیگر تلویزیون‌های جی پلاس به پنل A+ مجهز شده‌اند. خصوصیتی که این پنل دارد این است که احتمال بروز مشکل یا سوختگی پیکسل‌های صفحه نمایش به صفر می‌رسد و خیالتان بابت سالم ماندن پیکسل‌های نمایشگر راحت است. آیا هنوز هم می‌پرسید تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ پس با ما به قسمت بعد بیایید.

قابلیت HDR

HDR مخفف عبارت High Dynamic Range است. این اصطلاح از عکاسی سرچشمه می‌گیرد و به تکنیکی برای افزایش دامنه دینامیکی یک عکس یعنی سطوح کنتراست بین روشن‌ترین سفیدی‌ها و تیره‌ترین سیاهی‌ها اشاره دارد. هرچه محدوده دینامیکی بالاتر باشد، یک تصویر به تمام رنگ‌های مختلفی که در زندگی واقعی می‌بینید، نزدیک‌تر می‌شود. HDR تلویزیون‌ها نیز بر اساس همین ایده شکل گرفته‌اند. اخیراً تلویزیون‌ها بسیار توانمندتر از قبل شده‌اند. یک تلویزیون معمولی حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ نیت روشنایی می‌دهد که در آن یک نیت معادل نوری است که توسط یک شمع ایجاد می‌شود.

در حالی‌که یک تلویزیون HDR می‌تواند تا ۵۰۰۰ نیت را ارائه دهد. البته زمانی می‌توان از این ویژگی بهره برد که تصویر نیز این ویژگی را داشته باشد. تلویزیون‌های جی پلاس مجهز به نسخه HDR10 هستند. HDR10 اصلی‌ترین و رایج‌ترین شکل HDR است و تلویزیونی که از HDR10 پشتیبانی می‌کند، با دیسک‌های بلوری 4K، دستگاه‌های پخش 4K و شبکه‌هایی که تصاویری با کیفیت 4K ارائه می‌کنند سازگار است. با توجه به این ویژگی آیا تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

تصمیم‌گیری با خودتان است. با HDR، رنگ در تلویزیون جی پلاس به شکل واقعی نمایش داده می‌شود. بدون HDR، تلویزیون نمی‌تواند رنگ‌های خاصی را به روش واقعی بازتولید کند. بنابراین کاری که HDR برای یک تلویزیون انجام می‌دهد بسیار شگفت‌انگیز است. بدون HDR، تلویزیون رنگ‌های در دسترس خود را با رنگ‌های واقعی جایگزین می‌کند. اما HDR این مشکل را با گسترش دو عامل مهم نسبت رنگ و کنتراست برای داشتن یک تصویر عالی برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: گران قیمت ترین تلویزیون ایرانی موجود در بازار!

با HDR، رنگ در تلویزیون جی پلاس به شکل واقعی نمایش داده می‌شود.
با HDR، رنگ در تلویزیون جی پلاس به شکل واقعی نمایش داده می‌شود.

سیستم عامل تلویزیون جی پلاس

تلویزیو‌ن‌های جی پلاس از سیستم عامل اندروید یا Android TV بهره می‌برند. نسخه مورد استفاده‌ برای سری‌های اولیه نسخه ۴.۴ بوده که پس از آن به نسخه ۶ ارتقا پیدا کرده و هم‌اکنون بر روی تلویزیون‌های جی پلاس، نسخه ۹ اندروید نصب می‌شود. Android TV نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید تلفن همراه گوگل است که به طور ویژه برای تلویزیون‌ها پیکربندی شده است.

طیف وسیعی از برنامه‌ها در Android TV از طریق فروشگاه Google Play در دسترس هستند. این برنامه‌ها شامل بسیاری از کانال‌های استریم مانند نتفلیکس، دیزنی، اسپاتیفای، HBO Now و یوتیوب هستند. همچنین بازی‌های مختلفی از طریق این سیستم عامل در دسترس شما قرار می‌گیرند که می‌توانید با تلویزیون هوشمند جی پلاس خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برخی از ویژگی‌های‌ کلیدی Android TV

محتوای مدیریت‌شده: Android TV انواع برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی که تماشا می‌کنید، پخش می‌کنید و گوش می‌دهید را تجزیه و تحلیل می‌کند و موارد مشابهی به شما ارائه می‌کند که احتمالاً به آن‌ها علاقه دارید.

جستجوی جهانی: می‌توانید از نوار جستجو در بالای رابط Android TV یا دکمه جستجوی صوتی که روی کنترل از راه دور قرار دارد، برای پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستید، استفاده کنید.

دستیار هوشمند گوگل: همان چیزی است که در Google Home و برخی از تلفن‌های اندرویدی رده بالاتر تعبیه شده است. دستیار گوگل می‌تواند قرارهای تقویمی داشته باشد، فهرست کارهای شما را بررسی کند و به سؤالات درباره موضوعات محبوب پاسخ دهد. همچنین می‌تواند محصولات یک خانه هوشمند مانند دماسنج، چراغ‌ها و قفل هوشمند را نیز کنترل کند. این یک قابلیت منحصربفرد است.

بازی‌های مختلف: Android TV در حال حاضر بیش از هر سیستم عامل تلویزیون دیگر در فروشگاه Google Play خود بازی دارد. برخی از بازی‌ها رایگان هستند و برخی دیگر هزینه دارند.

اتصال هدست بی‌سیم به تلویزیون ‌جی پلاس

در حالی‌که بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار چنین قابلیتی ندارند و حتما باید از هدفون‌های بی‌سیم برای آن‌ها استفاده کرد، اما بیشتر مدل‌‌های تلویزیون‌ جی پلاس مجهز به ویژگی اتصال هدفون بی‌سیم هستند که از طریق بلوتوث فراهم می‌شود.

بدین ترتیب به راحتی می‌توانید هدست یا اسپیکر بلوتوث خود را به تلویزیون‌های جی پلاس متصل کنید و از جاهای مختلف خانه، صدای فیلم، موسیقی یا سریال مورد علاقه خود را بشنوید. آیا هنوز مطمئن نشده‌اید و باز می‌پرسید تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

حافظه داخلی تلویزیون جی پلاس برای ضبط برنامه‌های مورد علاقه

بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار دارای حافظه داخلی نیستند و برای ضبط برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود باید فلش مموری یا هارددیسک اکسترنال به آن‌ها متصل کنید. گاهی اوقات ممکن است فلش یا هارددیسک در دسترس نباشند و فرصت ضبط برنامه را از دست بدهید.

اما بسیاری از مدل‌های تلویزیون جی پلاس دارای حافظه داخلی هستند و این امکان برای شما وجود دارد که تنها با فشردن یک دکمه، برنامه مورد نظر خود را ضبط کنید و دوباره آن را ببینید. البته این تلویزیون‌ها قابلیت اتصال حافظه خارجی را نیز دارند تا اگر حافظه داخلی تلویزیون برای ضبط برنامه کافی نبود، بتوانید از حافظه‌های خارجی مثل فلش مموری و هارددیسک اکسترنال کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ انتقال صدا در تلویزیون جی پلاس چگونه است؟

در مدل‌های سری اول جی پلاس، پورت خروجی صدای اپتیکال وجود نداشت اما مدل‌های کنونی جی پلاس برای انتقال صدا به پورت HDMI ARC و اپتیکال مجهز شده‌اند و از این نظر چیزی کمتر از برندهای مطرح تلویزیون ندارند. بنابراین تلویزیون‌های جی پلاس با هیچ محدودیتی از نظر پورت‌های خروجی صدا مواجه نیستند و می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

مدل‌های کنونی جی پلاس برای انتقال صدا به پورت HDMI ARC و اپتیکال مجهز شده‌اند.
مدل‌های کنونی جی پلاس برای انتقال صدا به پورت HDMI ARC و اپتیکال مجهز شده‌اند.

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ به قابلیت CEC توجه کنید

تلویزیون‌های جی پلاس دارای ویژگی CEC هستند. CEC مخفف عبارت Consumer Electronics Control یا HDMI CEC است که یکی از ویژگی‌های استاندارد HDMI به شمار می‌آید و توسط طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های صوتی تصویری مانند تلویزیون، پخش‌کننده‌های بلوری، پخش‌کننده‌های رسانه دیجیتال و کنسول‌های بازی پشتیبانی می‌شود.

CEC به دستگاه‌های AV متصل شده از طریق HDMI اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و امکان کنترل محدود از دستگاهی به دستگاه دیگر فراهم شود. بنابراین یک تلویزیون می‌تواند سطوحی از کنترل را بر روی دستگاه‌های متصل به خود ارائه دهد و دستگاه‌های متصل به آن نیز می‌توانند کنترل محدودی بر روی تلویزیون داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر تلویزیون مجهز به CEC و پخش‌کننده بلوری با CEC فعال دارید که از طریق HDMI متصل هستند، ممکن است بتوانید عملکرد پخش کننده بلوری خود را با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون کنترل کنید. این قابلیت باعث کاهش تعداد کنترل‌های از راه دور می‌شود که باید برای سیستم صوتی تصویری خود استفاده کنید. آیا هنوز هم برای سوال «تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟» قانع نشده‌اید؟

قابلیت اتصال گوشی موبایل به تلویزیون جی پلاس

جفت کردن صفحه نمایش تلفن همراه با تلویزیون هوشمند می‌تواند جالب و کاربردی داشته باشد. اتصال موبایل به تلویزیون جی پلاس یک راه عالی برای تماشای عکس‌ها، تماشای فیلم، سریال، موسیقی، عکس، بازی، برنامه‌های تلویزیونی آنلاین، اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر است. البته باید به این نکته دقت کنید که برای اتصال گوشی تلفن همراه به تلویزیون جی پلاس و نمایش صفحه گوشی بر روی صفحه نمایش تلویزیون، لازم است که گوشی شما دارای ویژگی Mirroring باشد. با داشتن چنین قابلیتی به راحتی می‌توانید از طریق گزینه Wireless Display در منوی تلویزیون جی پلاس، گوشی خود را به آن وصل کنید.

همچنین در تلویزیون‌های نسل جدید جی پلاس گزینه دیگری به نام I Smart برای اتصال گوشی به تلویزیون در نظر گرفته شده است. با استفاده از این برنامه امکان کنترل بخش‌های مختلف تلویزیون از طریق گوشی موبایل نیز برای شما فراهم می‌شود. همچنین از طریق برنامه I Smart می‌توانید از قابلیت مانیتورینگ معکوس تلویزیون جی پلاس بهره‌مند شوید.

مانیتورینگ معکوس به شما این امکان را می‌دهد تا تصویر تلویزیون را روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود انتقال دهید و موبایل خود را تبدیل به یک تلویزیون کوچک کنید. آن‌هایی که گوشی تلفن اپل دارند، نباید نگران باشند. زیرا می‌توانند به راحتی گوشی خود را از طریق برنامه I Smart یا E Share به تلویزیون‌های جی پلاس متصل کنند.

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ طراحی تلویزیون جی پلاس چگونه است؟

اگر روی طراحی تلویزیون حساس هستید و می‌پرسید تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ باید بگوییم گلدیران در طراحی تلویزیون‌های جی پلاس تلاش کرده تا این دستگاه‌ها را هماهنگ با تلویزیون‌های روز دنیا و مطابق با سلایق مختلف تولید کند. از همین رو تلویزیون‌های جی پلاس تنوع زیادی دارند و رنگ فریم، محل قرارگیری دکمه‌ها، طراحی بلندگوها و شکل پایه تلویزیون در سری‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و از این نظر، جی پلاس تنوع محصول بالایی دارد.

کنترلر تلویزیون جی پلاس

همانند دیگر تلویزیون‌های هوشمند، جی پلاس نیز برای تلویزیون‌های خود از کنترل از راه دور موسی استفاده کرده است. زیرا نبود چنین کنترلری می‌تواند کاربر را با دردسرهای زیادی روبرو کند به صورتی‌که استفاده از امکانات تلویزیون بسیار سخت خواهد شد. همچنین جی پلاس برای تلویزیون‌های سری دوم خود، دو کنترلر در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها هوشمند و دیگری معمولی است. بدین ترتیب کاربر با توجه به نیاز خود این امکان را دارد که از یکی از کنترلرهای مورد نظر استفاده کند.

توان صدای خروجی تلویزیون

در تلویزیون‌های امروزی توان خروجی صدا خیلی زیاد نیست. علت آن هم این است که دستگاه‌های جانبی زیادی برای تقویت صدا در بازار وجود دارند که با استفاده از پورت‌های خروجی صدای تلویزیون، می‌توان به آن‌ها متصل شد و به یک صدای باکیفیت دست پیدا کرد. به عنوان نمونه می‌توان به دستگاه سینمای خانگی و ساندبار اشاره کرد.

تلویزیون‌های جی پلاس نیز مانند دیگر تلویزیون‌های امروزی دارای بلندگوهایی با توان پایین است که می‌تواند ۱۶ یا ۲۰ وات باشد. اما با توجه به پورت‌های خروجی صدایی که دارد، این امکان فراهم است که هر نوع دستگاه جانبی صوتی را به آن متصل کنید و از شنیدن صدای باکیفیت لذت ببرید.

رزولوشن یکی از فاکتورهایی است که در کیفیت تصویر تلویزیون نقشی اساسی دارد.
رزولوشن یکی از فاکتورهایی است که در کیفیت تصویر تلویزیون نقشی اساسی دارد.

پورت RGB تلویزیون

بر روی برخی از مدل‌های تلویزیون جی پلاس، پورت RGB نصب شده است. این پورت برای پذیرش سیگنال ویدیویی از رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای آن نیاز به یک کابل VGA است. البته برای اینکه تلویزیون جی پلاس ورودی PC را بپذیرد، کارت گرافیک رایانه شما باید از خروجی NTSC پشتیبانی کند. برای اتصال رایانه به تلویزیون جی پلاس، کافیست یک سر کابل استاندارد VGA را به درگاه ورودی مخصوص تلویزیون و سر دیگر را به درگاه خروجی رایانه وصل کنید.

البته فرقی نمی‌کند که کدام انتهای کابل را به هر یک از دستگاه‌ها متصل می‌کنید. همچنین هیچ تفاوتی بین کابل‌های VGA که به عنوان کابل مانیتور فروخته می‌شوند و کابل‌هایی که به عنوان کابل کامپیوتر به تلویزیون فروخته می‌شوند، وجود ندارد. آیا تا اینجای مقاله، جواب سوال تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ گرفتید یا نیاز به توضیح بیشتری دارید؟

با توجه به اندازه تلویزیون‌های جی پلاس، تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

جی پلاس تلویزیون‌های خود را در اندازه‌های متنوعی تولید می‌کند و هرکس با توجه به نیاز و شرایط خود می‌تواند دستگاه مناسب را انتخاب کند. تلویزیون‌های جی پلاس در اندازه‌های ۳۲، ۴۰، ۴۲، ۴۳، ۴۹، ۵۰، ۵۵، ۵۸، ۶۵، ۷۵ و ۸۲ اینچ موجود هستند تا به نیازهای مختلف پاسخ دهند. شاید پیش خود فکر کنید، هرچه اندازه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است. اما اینطور نیست.

اندازه تلویزیون انتخابی بستگی زیادی به فاصله آن با محلی که قرار است از آنجا به تماشای تلویزیون بنشینید دارد. همچنین رزولوشن صفحه نمایش نیز مهم است. اگر در فاصله صحیح از تلویزیون خود بنشینید، جزئیات زیاد، وضوح لبه خوب و حرکت صاف و تمیز تصویر را خواهید دید، اما اگر خیلی نزدیک به صفحه نمایش بنشینید، نویز تصاویر بیشتر می‌شود و تجربه خوشایندی نخواهد بود. از طرف دیگر، اگر خیلی دور از تلویزیون بنشینید، برای دیدن تمام جزئیات تصویری که تلویزیون نمایش می‌دهد، دچار مشکل خواهید شد.

در اینجا یک قانون ساده برای انتخاب اندازه مناسب تلویزیون جی پلاس وجود دارد. برای تماشای تلویزیون FHD شما باید حداقل ۱.۵ تا ۲ برابر اندازه قطر تلویزیون خود با صفحه نمایش فاصله داشته باشید. اگر تلویزیون 4K دارید، این فاصله بین ۱ تا ۱.۵ برابر قطر صفحه نمایش خواهد شد. زیرا به لطف وضوح بالاتر، نویز کمتری را مشاهده خواهید کرد. اگر محاسبه اندازه مناسب تلویزیون جی پلاس برایتان سخت است، می‌توانید از جدول راهنمای زیر کمک بگیرید.

اندازه تلویزیونحداقل فاصله برای تلویزیون FHDحداقل فاصله برای تلویزیون 4K
۳۲ اینچ۱.۳ متر
۴۰ تا ۴۳ اینچ۱.۷ متر۱.۳ متر
۴۶ اینچ۱.۹ متر۱.۵ متر
۵۰ تا ۵۵ اینچ۲.۲ متر۱.۷ متر
۶۵ اینچ۲.۵ متر۲.۱ متر

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟ به قیمت تلویزیون جی پلاس توجه کنید

یکی از گزینه‌های مهم دیگری که در هنگام خرید تلویزیون اهمیت دارد، قیمت آن است. این روزها با توجه به افزایش نرخ ارز، قیمت تلویزیون‌های خارجی به شدت بالا رفته و خرید آن‌ها برای همه افراد مقدور نیست. اما گلدیران تلویزیون‌های جی پلاس را با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه روانه بازار کرده تا افراد با سطح درآمدی مختلف بتوانند یک تلویزیون باکیفیت در خانه داشته باشند. اکنون یعنی دیماه ۱۴۰۰ که در حال نوشتن این مقاله هستیم، می‌توانید با پرداخت ۲ میلیون تومان یک تلویزیون ۳۲ اینچی LED جی پلاس مدل 32JD412N بخرید.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون ایرانی موجود در بازار! 

گلدیران تلویزیون‌های جی پلاس را با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه روانه بازار کرده است.
گلدیران تلویزیون‌های جی پلاس را با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه روانه بازار کرده است.

همچنین تلویزیون ۴۰ اینچی LED FHD جی پلاس مدل 40JH412S به قیمت ۵.۴ میلیون تومان در دسترس شماست. اگر قصد خرید تلویزیون با صفحه نمایش بزرگتر دارید و کیفیت تصویر برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم مدل 55LQ721S را انتخاب کنید که اندازه آن ۵۵ اینچ است و کیفیت تصویر QLED دارد.

مبلغی که برای خرید این تلویزیون باید بپردازید ۱۳.۹ میلیون تومان است. در نهایت آن‌هایی که بودجه کافی برای یک تلویزیون بزرگتر و هوشمند را دارند می‌توانند با پرداخت ۴۸ میلیون تومان یک تلویزیون ۸۲ اینچی جی پلاس مدل 82KE821S بخرند. با آگاهی از قیمت تلویزیون‌های جی پلاس به طور حتم یکی از مدل‌های آن را انتخاب می‌کنید و دیگر نمی‌پرسید: تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال «تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟» به طور کامل و جامع پاسخ دهیم. بررسی‌های ما نشان داد که گلدیران برای ساخت تلویزیون‌های جی پلاس از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده و با بهره‌گیری از تجربه ۲۰ ساله خود و استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا، توانسته تلویزیون‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار کند. با توجه به تنوع زیادی که تلویزیون‌های جی پلاس دارند، افراد با سلایق و توان مالی مختلف می‌توانند، دستگاه دلخواه‌شان را خریداری کنند و از دیدن برنامه‌های مورد علاقه خود لذت ببرند.

برند جی پلاس ایرانیه؟

برند جی پلاس توسط شرکن گلد ایران که قبل از این نماینده رسمی LG در ایران بود توسعه داده شده است. طی چند سال گذشته برند Gplus با ارائه محصولاتی ارزنده در زمینه های مختلف مثل لوازم خانگی جایگاه ویژه ای در بازار رو به خودش اختصاص داده است.

تلویزیون جی پلاس بخریم یا نه؟

پاسخ به این سوال دشوار است، چراکه باید از منظرهای مختلفی به شرایط نگاه کرد، کیفیت، ابعاد، قیمت، خدمات و ضمانت کالا و… بدون اغراق تلویزیون های ساخته شده و در صف ارائه برند GPlus از قدرترین و مورد اقبال ترین دستگاه های موجود در بازار ایران هستند.

تلویزیون G plus چند اینچی بخریم؟

پاسخ به این سوال به نیاز شما بستگی دارد، جی پلاس تلویزیون‌های خود را در اندازه‌های متنوعی تولید می‌کند و هرکس با توجه به نیاز و شرایط خود می‌تواند دستگاه مناسب را انتخاب کند. تلویزیون‌های جی پلاس در اندازه‌های ۳۲، ۴۰، ۴۲، ۴۳، ۴۹، ۵۰، ۵۵، ۵۸، ۶۵، ۷۵ و ۸۲ اینچ موجود هستند تا به نیازهای مختلف پاسخ دهند. شاید پیش خود فکر کنید، هرچه اندازه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است. اما اینطور نیست.

سیستم عامل تلویزیون جی پلاس چیست؟

تلویزیو‌ن‌های جی پلاس از سیستم عامل اندروید یا Android TV بهره می‌برند. نسخه مورد استفاده‌ برای سری‌های اولیه نسخه ۴.۴ بوده که پس از آن به نسخه ۶ ارتقا پیدا کرده و هم‌اکنون بر روی تلویزیون‌های جی پلاس، نسخه ۹ اندروید نصب می‌شود. Android TV نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید تلفن همراه گوگل است که به طور ویژه برای تلویزیون‌ها پیکربندی شده است.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

تلویزیون تی سی ال بخریم یا نه؟

تلویزیون سام بخریم یا نه؟

تلویزیون اسنوا بخریم یا نه

منبع

«مجله خبری ایران کالا» استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

چت و تماس واتساپ
1
چت و تماس واتساپ
سلام
نیاز به راهنمایی دارید؟
تماس با ما