تعمیرات تلویزیون پلاسما LG/پلاسما SAMSUNG

تعمیرات تلویزیون پلاسما الجی

شرکت تعمیرات تلویزیون تبریز ،با بیش از 30 سال تجربه در امر تعمیر تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری آمادگی دارد تعمیر تلویزیون های پلاسمای شما را در منزل و محل کار شما انجام دهد.تلویزیون های که توسط سرویس کاران ما انجام می شود شامل سه ماه گارانتی می شود.تعمیر تلویزیون های پلاسما با قطعات فابریکی و اصلی انجام می شود.

شماره های اعلام خرابی:

04135555527__04135531051__09143176839

آدرس شرکت:تبریز،سه راه امین، روبروی پاساژ امت ،نبش کوچه چهل ستون، علیرضا خانمحمدی.


ضمناً سرویس تعمیرات در تمامی نقاط شهر تبریز بصورت یکسان ارائه میگردد. به اطلاع مشتریان عزیز گرامی میرساند بیشتر مواقع تعمیرات تلویزیون در منزل یا محل کار مشتری انجام می گیرد  و در بعضی از موارد خاص که ضرورت ایجاب می کند (مانند تعویض پنل LCD و نقشه خوانی برد مین و … ) جهت اطلاع از چگونگی  ارسال تلویزیون ،حتما با دفتر مرکزی تماس حاصل نمایید.

تکنولوژی های LCDوPLASMAچیستند؟

در نگاه اول شاید هر دو شبیه به هم باشند. اما تفاوتهایشان با هم کم نیست. تصویر صفه های پلاسما از تزریق مقدار بسیار کمی گاز پلاسما و شارژ الکتریکی به این گاز در یک ماتریس مشخص تشکیل می شود. درست است که هیچ کداممان نفهمیدیم جمله قبل یعنی چه ؟ ، اما محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا در اواخر سال 2000 این تکنولوژی را فهمیدند و به ثبت رساندند.
تصویر یک صفحه LCD از شارژ الکتریکی کریستال مایع میان دو صفحه شیشه ای یا پلاستیکی خلا به دست می آید. شارژ الکتریسیته در هر دو تکنولوژی عنصر یکسان است. هر دو تکنولوژی نقاط قوت و ضعفی دارند که بررسی خواهیم کرد.تعمیر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی سونی ، سامسونگ ، ال جی در منزل .

اساس کار تلویزیون های پلاسما:

در تلویزیون های پلاسما گاز  نئون و زنون در داخل هزار سلول که هر کدام به منزله یک پیکسل تصویر هستند قرار می گیرند. دو طرف این سلول ها را محفظه شیشه ای تشکیل می دهد.در دو طرف سلول ها، الکترودهای فرمان دهنده قرار گرفته اند. الکترودهای فرمان دهنده در شیشه پشتی قرار داده شده اند و الکترود جلویی شفاف بوده و با یک ماده عایق پوشانده شده و لایه محافظ اکسید منیزیم روی آن را پوشانده است. الکترودهای روی صفحه به صورت ردیف های افقی و الکترود های آدرس دهی به صورت عمودی قرار داده شده اند.

به طور خلاصه عملکرد نمایشگرهای پلاسما به این ترتیب می توان عنوان کرد که :گاز در حالت پلاسما با مواد فسفروسانس به هر یک از ریز پیکسل ها واکنش نشان می دهد تا رنگ مورد نظر تولید شود.مرور پیکسل ها به صورت دیجیتالی و با آدرس دهی سلول ها صورت می گیرد. مواد فسفرسانس مشابه نمایشکرهای crt است. هر یک از ریز پیکسل ها به تنهایی توسط سیستم الکترونیکی کنترل، هدایت و رهبری می شوند تا بیش از شانزده میلیون رنگ تولید شود. به این ترتیب رنگی با کیفیت و طبیعی توسط نمایشگر پلاسما با ضخامت کمتر از 6 اینچ تولید می شود.تولید رنگ توسط نمایشگر پلاسما در سه مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول، الکترودهای آدرس دهی شده باعث تبدیل گاز به پلاسما می شوند.در مرحله دوم ،پلاسما با مواد فسفروسانس واکنش نشان داده و ناحیه دیشارژ ایجاد می شود و در مرحله سوم، واکنش هر ریز پیکسل باعث ایجاد رنگ مربوط به آن زیر پیکسل می شود.

با باردار کردن الکترودهای یک سلول می توان در کسری از ثانیه گاز را تحریک و در نهایت نور تولید کرد.به این ترتیب نور ماورا بنفش تولید می شود. نور ماورا بنفش با تحریک فسفر،نور مرئی تولید می کند. جنس مواد فسفرسانس به کار رفته، تعیین کننده رنگ تولید شده خواهند بود. با استفاده از سه نوع ماده فسفرسانس در ریز پیکسل ها می توان سه رنگ اصلی را تولید کرد.

نقاط ضعف تلویزیون های پلاسما:

تولید رنگ سیاه ،اشکال نمایش تصویر متحرک ،نقطه سوز شدن پیکسل ها،جریان بالای تحریک پیکسل ها،احتمال آسیب دیدگی در جابه جایی و پنل تحت فشار است(مشابه لامپ خلا)
اختلاف در زمان تشعشع پیکسل ها متناسب با سرعت راه اندازی پیکسل ها و سرعت زمان درک و پاسخ دهی چشم انسان باعث کاهش کیفیت در نمایش تصاویر متحرک می شود.نمایش تصاویر ساکن به مدت طولانی باعث آسیب دیدگی پیکسل ها و نقطه سوز شدن صفحه نمایش می شود.زمانی که گاز به مدت طولانی تحریک و گرم می شود،آسیب خواهد دید.به همین دلیل تلویزیون های پلاسما مجهز به محافظ صفحه نمایش (SCREEN SAVER) هستند.نقطه سوز شدن به دو صورت ثابت و موقت ظاهر می شود.اگر نقطه سوز شدن به طور موقت باشد،می توان با نمایش برفک به مدت یک ساعت آن را برطرف کرد ولی نقطه سوز شدن ثابت قابل برگشت نخواهد بود.تلویزیون پلاسما را به صورت ایستاده جابه جا کنید و آن را به صورت افقی جابه جا نکنید زیرا این تلویزیون ها تحمل زیادی در مقابل فشار افقی وارد شده بر صفحه ندارند.ضربه در جهت افقی باعث آسیب دیدن پیکسل ها می شود.چون شیشه جلویی و پشتی و خود پیکسل تحمل ضربه را ندارند.تعمیر تلویزیون پلاسما پنل شکسته امکان ندارد . پنل پلاسما در بازاز موجود نیست.تعمیر تلویزیون های پلاسما سونی ، سامسونگ ، ال جی در منزل .

مزایای تلویزیون های پلاسما:

درخشندگی تلویزیون های پلاسما بسیار بالا است و می توان آنها را در ابعاد بزرگ ساخت.قطر این نمایشگرها کم و در حد قابل قبول است.صفحه پلاسما به تنهایی حدود 6 سانتی متر ضخامت دارد و با افزودن مدارهای کنترل ،ضخامت آن به حدود 10 سانتی متر می رسد.عمر مفید تلویزیون های پلاسما حدود 30 هزار ساعت است.روشنایی و وضوح این نمایشگر بسیار بالا است.ولی توجه داشته باشید که استفاده از کنتراس و برایتنس حداکثر باعث کاهش شدید عمر این نمایشگرها می شود بنابراین بهتر است کنتراست و برایتنس در وضعیت متوسط و قابل قبول قرار داده شوند.
تعمیرات تخصصی تلویزیون پلاسما سامسونگ و ال جی در منزل .تعمیر تلویزیون پلاسما سونی،صنام،ال جی،شارپ،دوو،سامسونگ،سه بعدی با ضمانت در محل شما.

عمر تلویزیون های پلاسما بیشتر است یا LCD?

اگر نگران طول عمر تلویزیون هستید و نمیدانید تلویزیون پلاسما بخرید یا تلویزیون ال سی دی ،ادامه مطلب که درباره مقایسه عمر تلویزیون LCD و پلاسما ست را بخوانید
در مقالات پیشین در مورد تلویزیون ها مخصوصاً تلویزیون های LCD صحبت کرده ایم. در این مقاله قصد داریم عمر پنل این دو تلویزیون را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک دوام بیشتری دارد.
پنل تلویزیون های پلاسما از سایز 42 تا 65 اینچ تولید می شوند و مصرف برق بیشتری نسبت به تلویزیون های LCD دارند. البته مصرف برق تلویزیون های جدید پلاسما نسبت به مدل های قبل کمتر شده است. عمق رنگ مشکی در تلویزیون پلاسما Plasma بیشتر از تلویزیون LCD  و اغلب LED هاست. روشنایی تلویزیون های LCD و LED نسبت به تلویزیون های پلاسما بیشتر است و بسیاری از کاربران، رنگ های تلویزیون های LED را بیشتر می پسندند.تعمیر تلویزیون ال سی دی در منزل .
با وجود تمامی ویژگی های مثبت و منفی Plasma ها، تلویزیون های LCD و LED به دلیل طراحی زیباتری که دارند، معمول تر بوده و از محبوبیت بیشتری برخورداند.


عده ای معتقدند که عمر پنل  تلویزیون های پلاسما کوتاه است و خرید آنها مقرون به صرفه نیست. آیا این نظریه صحیح است و واقعاً عمر پنل تلویزیون های Plasma از تلویزیون های LCD کمتر است؟
بیان این مسئله که تلویزیون پلاسما یا تلویزیون LCD/LED چند سال عمر می کنند صحیح نیست. در واقع روشنایی یا Brightness تلویزیون ها پس از کارکرد زیاد، کاهش می یابد. بنابراین عمر تلویزیون پس از مدت اعلام شده، به پایان نمی رسد بلکه روشنایی تصویر آن کاهش می یابد. از این پس منظور از عمر تلویزیون، مدت زمانی است که پس از آن روشنایی تصویر به نصف میزان اولیه می رسد.تعمیر تلویزیون در منزل .
شرکت های تولید کننده این نوع تلویزیون ها عمر آنها را بیشتر از حد معمول اعلام می کنند. ولی در واقعیت عمر این تلویزیون ها با هم متفاوت است.
عمر تلویزیون های LCD با توجه به کیفیت پنل آنها بین 30,000 تا 60,000 ساعت است. یعنی اگر روزانه 6 ساعت از این تلویزیون ها استفاده کنید، پس از 28 سال، روشنایی تصویر تلویزیون شما، نصف روشنایی اولیه خواهد بود.
این در حالی است که روشنایی تصویر تلویزیون های پلاسما پس از 20,000 تا 30,000 ساعت به نصف روشنایی اولیه می رسد. یعنی اگر به طور متوسط 6 ساعت از تلویزیون خود استفاده کنید پس از 14 سال روشنایی تلویزبون شما به نصف میزان اولیه می رسد. البته توجه کنید که عمر تلویزیون های پلاسمای جدید کمی بیشتر شده است. به طوریکه پاناسونیک ادعا می کند، تلویزیون های پلاسمای این برند، 100,000 ساعت عمر می کند.تعمیر تلویزیون های پلاسما سامسونگ در منزل .

  • مشکل Burn in در پلاسما:

مشکل Burn in در پلاسما:

اولین تلویزیون‌های Plasma مشکلی به نام Burn-In داشتند و زمانی که تلویزیون برای مدت طولانی فقط یک تصویر را نمایش می داد، کیفیت تصویر تغییر می کرد و روشنایی خود را از دست می داد دلیل آن نیز تغییر خاصیت فسفر در اثر گرما است که موجب از دست دادن روشنایی و ایجاد سایه در تصویر می شد.
اگر می خواهید حقیقت را بدانید هنوز Burn-In در تلویزیون‌های مدرن Plasma امروزی نیز وجود دارد اما بندرت اتفاق می افتد چون Plasmaهای امروزی مصرف بسیار کمتری نسبت به مدل های قدیمی دارند و در نتیجه گرمای کمتری نیز ایجاد می کند و این موضع باعث می شود که فسفرها در امان باشند، حتی در تلویزیون ها نمایشی فروشگاهی که معمولا مجموعه ای از تصاویر را بصورت تکراری و در تمام طول روز به نمایش می گذارند مشکل Burn-In بندرت اتفاق می افتد.تعمیر تلویزیون پلاسما سونی در منزل و محل شما .
در نهایت هم توصیه می شود زمانی که از تلویزیون پلاسمای خود استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید و می بایست بدانید که گارانتی  تلویزیون‌های Plasma مشکل Burn-in را پشتیبانی نمی کنند.
نتیجه گیری: مشکل Burn-In در تلویزیون‌های Plasmaی امروزی اصلا به اندازه مدل های قدیمی نیست، پلاسمای خود را زمانی که نیازی به آن ندارید خاموش کنید و به مشکل بر نخواهید خورد و یا می توانید یک تلویزیون LCD بخرید و هیج وقت نگران بروز این مشکل نباشید.تعمیر تلویزیون پلاسما در منزل .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

چت و تماس واتساپ
1
چت و تماس واتساپ
سلام
نیاز به راهنمایی دارید؟
تماس با ما