علت روشن شدن تلویزیون و خاموشی بعد از نمایش لوگو

تعمیرات تلویزیون tcl

علت روشن شدن تلویزیون و خاموشی بعد از نمایش لوگو؛ در این پست تلاش میکنیم به بعضی ایرادات تلویزیون اشاره کنیم و البته به نحوه رفع این ایراد ها:علت روشن شدن تلویزیون و خاموشی بعد از نمایش لوگو

۱. خاموشی تلویزیون بعد از آمدن لوگو

این مشکل چند دلیل میتونه داشته باشه که مهمترین آنها بک لایت و خرابی لامپ های بکلایت هست .

در LCD ها فلورسنت و در LEDها لامپ های اس ام دی میباشد ،که بحث بکلایت خود شامل بخش هایی از جمله قطع ولتاژ اولیه بکلایت ، خرابی برد اینورتور، و در نهایت خرابی خود لامپها میباشد.

دلیل خرابی بکلایت میتواند، از گرمای بیش از حد خود لامپ و تمام شدن عمر مفید لامپها که در ال ای دی ها حدود ۶هزار ساعت است، باشد.

درصورت خرابی بکلایت مشتریان در نظر داشته باشند که اگر عمر مفید بکلایت به پایان رسیده باشد بهترین کار تعویض کامل لامپ ها میباشد .

اما گاهی پیش میاد که به دلیل نوسانات ولتاژی و تغییر در فاکتورهای سلامت بکلایت ها، یک یا چند لامپ دچار سوختگی میشوند. با تشخیص تعمیرکار، بهتر است لامپ های سوخته تعویض شده و از هزینه زیاد جلوگیری بعمل آید.

موارد و دستور العمل ها در زمینه تعمیرات بکلایت به همین ها خلاصه نمیشود و ما بصورت جداگانه در باره این موضوع در پست های قبلی به تفصیل این مشکل و راه حل ها پرداخته ایم.

۲. مورد دوم ریبال یا لحیم سردی

در بعضی مدل ها مخصوصا در تلویزیون های سمارت الجی که باعث خاموش شدن بعد از مشاهده لوگو میشود،
درباره ریبال reball و ری سولف resolve در پست های قبلی به صورت کامل توضیحاتی داده ایم و دراین پست به اختصار به چند نکته اشاره میکنیم.

در سمارت تی وی ها به علت طراحی نازک ، جریان هوا در داخل و اطراف بردها سخت تر میشود .

به همین علت برد داغتر شده و در مواقعی باعث ذوب لحیم های برد ودر نهایت لحیم کاری چیپ ( CPU)ذوب و اتصال خود را نمیتواند بخوبی بین مدار و چیپ برقرار کند.

با قطع اتصال ، چیپ دوباره سرد میشود و با سرد شدن لحیم دوباره اتصال برقرار شده و همین امر باعث روشن و خاموش شدن مکرر تلویزیون میشود.
تعمیر این مورد برای تعمیرکاران کم تجربه غیر ممکن است و دست کاری چیپ میتواند برد را خراب تر و غیر قابل برگشت بکند و هزینه زیادتری روی دوش تان بگذارد.

۳. مورد دیگر در خاموش شدن تلویزیون ها بعد از آمدن لوگو خرابی خازن ها و ترانزیستورها و ..میباشد،

در تلویزیون های پلاسما این مورد بیشتر دیده میشود و حتی در بعضی مواقع باعث داغ شدن بردها و ذوب لحیم های اتصال می گردد.

در ال ای دی ها ترکیدگی خازن ها و خرابی مقاومت ها و تغییر اهم باعث اختلال در ولتاژ ورودی و در نهایت اختلال در عملکرد تلویزیون میشود، در تلویزیون های ال سی دی خرابی در بخش اینورتور که ولتاژ لامپ ها را تامین میکند ، خاموشی مکرر و لرزش روشنایی و کم شدن نور تلویزیون نیز شایع تر است.

نتیجه:

میتوان نتیجه گیری کرد که اغلب ایرادی که در دستگاهی رخ میدهد منحصر به همان دستگاه است و در برخی مواقع یک یا چند ایراد در یک دستگاه میتواند دیده شود.
برای رسیدن به نتیجه بهتر و تعمیر تلویزیون در تبریز،تعمیر تلویزیون در منزل و محل کار، با ما تماس بگیرید تا با گرفتن اطلاعات دستگاه معیوب تان بصورت مستند بشما بهترین راهنمایی و راه حل داده شود . تعمیرات تلویزیون تبریز آیفیکس ، همواره بهترین و مکمل ترین مشاور در زمینه تعمیرات الکترونیک وکم هزینه ترین و باکیفیت ترین تعمیر را برایتان رقم خواهد زد.
تلگرام و واتساپ و اینستاگرام ما ، میتواند راه های ارتباطی نزدیکتری بین ما باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

چت و تماس واتساپ
1
چت و تماس واتساپ
سلام
نیاز به راهنمایی دارید؟
تماس با ما