تعمیرات تلویزیون در محل (تبریز)

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در محل ، تعمیرات تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی، دوو، اسنوا، ایکس ویژن و … در محل یا منزل شما 1 الی 24 ساعته. همکاران ما ضمن مراجعه به آدرس مورد نظر شما اقدامات لازم را انجام می دهند. استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت. تعمیر تلویزیون های ال ای دی (LED) و ال سی دی (LCD)در تبریز و شهرستان ها

تعمیرات تخصصی تلویزیون

تعمیرات زمانی آغار می شود که شما با یکی از این مشکلات رایج تلویزیون مواجه شوید : تلویزیون روشن نمی شود، تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد، تلویزیون خاموش و روشن می شود، تصویر تلویزیون پرش دارد، تصویر تلویزیون تیره شده است و …

هر مشکلی که برای تلویزیون شما به وجود آمده باشد، چه سخت افزاری باشد و چه نرم افزاری، توسط تکنسین های نمایندگی تعمیرات تلویزیون پس از عیب یابی دقیق، برطرف خواهد شد؛ تنها کافیست که با مرکز تعمیرات تخصصی تلویزیون تماس بگیرید تا تعمیرکاران این مرکز به آدرس مورد نظر شما اعزام شوند. سپس خدمات عیب یابی، تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری تلویزیون را به شما ارائه می دهند. خوشبختانه با اعزام کارشناس به آدرس موردنظر شما جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون، هم در هزینه و هم در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

تلویزیون روشن نمیشود علت چیست؟

روشن نشدن تلویزیون یک مشکل رایج است که ممکن است در تمامی مدل ها و برند های تلویزیون پیش بیاید. این مشکل دلایل زیادی می تواند داشته باشد. خرابی و فرسوده شدن بعضی از قطعات تلویزیون و یا یک ایراد جزئی مانند تنظیمات تلویزیون می تواند باشد. در این مقاله علت روشن نشدن تلویزیون را مرحله به مرحله بررسی می کنیم. همان طور که توضیح داده شد در صورتی که در تمام مراحلی که توضیح داده می شود مشکل برطرف نشد، برای سرویس و تعمیر تلویزیون با مرکز تخصصی tv آیفیکس تماس بگیرید. بعد از تماس شما با مرکز تعمیرات تلویزیون tv آیفیکس ، متخصص تعمیرات تلویزیون با شما تماس می گیرد و در زمانی که شما تعیین می کنید برای تعمیر به محل شما مراجعه می کند. 

معمولا تکنسین قبل از اینکه به در محل شما حاضر شود مدل تلویزیون شما را می پرسد تا قطعات مورد نیاز برای تعمیر دستگاه شما را با خود بیاورد. (لطفا از طریق واتساپ یک عکس از برچسب مدل در پشت تلویزیون و عکس یا فیلم کوتاه از عیب تلویزیون خود برای ما ارسال کنید ). این مرکز سعی بر آن دارد تا در کمترین زمان ممکن مشکل روشن نشدن تلویزیون را برای شما برطرف کند. خدمات و سرویس های که این مرکز انجام می دهد شامل شش ماه ضمانت می باشد، که بصورت کتبی به شما ارائه می شود.

تعمیرات تلویزیون تی وی آیفیکس

عیب یابی تلویزیونی که روشن نمیشود

عیب یابی تلویزیونی که روشن نمیشود

بررسی علت های خرابی تلویزیون ها

  1. تلویزیون روشن نمی شود و چراغ استندبای خاموش است
  2. ویروسی شدن مین برد تلویزیون
  3. تلویزیون روشن نمی شود اما چراغ استندبای روشن است
  4. دیر روشن شدن تلویزیون
  5. ریست کردن تلویزیون
  6. نگهداری و نکاتی که باعث خرابی تلویزیون میشود.

تعمیرات تلویزیون تی وی آیفیکس

1_تلویزیون روشن نمیشود و چراغ استندبای خاموش است

در صورتی که چراغ پاور تلویزیون شما خاموش است، ابتدا باید از وارد شدن برق به تلویزیون اطمینان حاصل کنید. برای این کار بهتر است که تلویزیون را به یک پریز دیگر وصل کنید، اگر مشکل برطرف نشده است کابل تلویزیون را بررسی کنید، برای این کار باید از اهم متر استفاده کنید، اگر اهم متر ندارید از یک فاز متر می توانید استفاده کنید. در صورتی که اطمینان حاصل کردید که برق وارد تلویزیون می شود، مراحل زیر را انجام دهید.

دکمه پاور کنترل را فشار دهید، در این حالت چراغ پاور باید چشمک بزند و روشن بماند. اگر بعد از زدن دکمه پاور چراغ استندبای تلویزیون روشن شد، این به این معنی است که تلویزیون شما دچار خرابی شده است. معمولا اگر تلویزیون روشن می شود ولی تلویزیون تصویر ندارد بکلایت تلویزیون خراب است. یکی دیگر از عواملی که باعث می شود ، بعد از روشن شدن تلویزیون نه صدا داشته باشد نه تصویر خرابی مین برد تلویزیون می باشد. مین برد تلویزیون وظیفه پردازش تمام موارد صدا و تصویر تلویزیون را دارد. در اکثر موارد مین برد تعمیر می شود. تعمیرات تلویزیون در محل (تبریز)

2_ویروسی شدن مین برد تلویزیون

یکی از دلایلی که باعث روشن نشدن تلویزیون می شود ، ویروسی شدن مین برد تلویزیون می باشد. معمولا ویروسی شدن در تلویزیون های اندروید و اسمارت اتفاق می افتد.

بهتر است برای اینکه از ویروسی شدن تلویزیون خود جلوگیری کنید، حتما قبل از استفاده فلش مموری و هارد دیسک آن را ویروس کشی کنید. در صورتی که تلویزیون شما ویروسی شود، برنامه شروع به کار تلویزیون دچار مشکل می شود، به همین علت هنگامی که دکمه روشن شدن تلویزیون را می زنید، چراغ پاور تلویزیون چشمک می زند ولی تلویزیون روشن نمی شود.

در صورتی که تلویزیون شما ویروسی شود، برای تعمیر تلویزیون باید آی سی برنامه تلویزیون تعویض شود، البته در بعضی موارد با آپدیت کردن تلویزیون مشکل برطرف می شود. با توجه به مشکلی که ویروس برای تلویزیون به وجود می آورد، نوع تعمیر تلویزیون متفاوت است.

طبق تحقیقیاتی که توسط کارشناسان انجام شده اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت می تواند باعث هک سیستم شود که این به منزله دعوت افراد ناخوانده به منزل شما است. با توجه به افزایش دانلود انواع فیلم ها از اینترنت و محبوبیت پیدا کردن انواع کانال های تلویزیونی که با اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند احتمال آلوده شدن تلویزیون به ویروس وجود دارد.

با توجه به توضیحات بالا بهتر است که در ماه یک بار تلویزیون خود را اسکن کند تا از ویروسی شدن آن جلوگیری کنید. بهتر است قبل از اتصال هارد و فلش مموری آن را ویروس کشی کنید.

۳_تلویزیون روشن نمی شود اما چراغ استندبای روشن است

روشن بودن چراغ استندبای یک گزینه پیش فرض برای نشان دادن خاموش بودن تلویزیون می باشد، این حالت در تلویزیون طبیعی است. اما اگر با زدن دکمه پاور تلویزیون تغییر حالتی اتفاق نمی افتد، و هرچه تلاش می کنید تلویزیون روشن نمی شود، احتمال خرابی ریموت کنترل تلویزیون وجود دارد.

برای اینکه کنترل تلویزیون را امتحان کنید. دوربین موبایل خود را روشن کنید و ریموت کنترل را جلوی دوربین نگه دارید و دکمه پاور را فشار دهید در صورتی که نوری مشاهده نکردید ، کنترل درست کار نمی کند. اولین کاری که باید انجام دهید تعویض باتری کنترل می باشد. در صورتی که مشکل برطرف نشد می توانید کنترل را باز کنید و با الکل شستشو دهید. معمولا با این کار مشکل کنترل برطرف می شود.

اگر ریموت کنترل تلویزیون شما خراب است سعی کنید تلویزیون را با دکمه های که روی تلویزیون قرار دارد روشن کنید. موقعیت دکمه پاور با توجه به مدل دستگاه شما متفاوت است. معمولا دکمه پاور در قسمت کنار تلویزیون و پشت دستگاه می باشد. اگر با زدن دکمه پاور تلویزیون روشن شد بهتر است که ریموت کنترل جدید تهیه کنید. لازم به ذکر است بعضی مواقع قفل کودک دکمه های تلویزیون فعال می باشد، در این صورت تنها راه روشن کردن تلویزیون استفاده از ریموت کنترل می باشد. تعمیرات تلویزیون در محل (تبریز)

۴_دیر روشن شدن تلویزیون

بعضی مواقع تلویزیون شما دیر روشن می شود یا باید چند بار دوشاخه تلویزیون را از پریز بکشید و دوباره بزنید تا تلویزیون روشن شود. این عیب معمولا مربوط به برد پاور تلویزیون می باشد. فرسودگی قطعات برد پاور معمولا بعد از 5 یا 6 سال به وجود می آید. در این حال اگر زود تعمیر شود برد پاور به درستی به کار خود ادامه می دهد و چندین سال بدون مشکل کار می کند.

اما بعضی وقتها تلویزیون دیر تعمیر می شود و با همین حالت خراب استفاده می شود. در این صورت برد پاور به طور کامل خراب می شود. و در موارد کم باعث خرابی برد مین می شود که هزینه تعمیر خیلی بیشتر می شود. تعمیر برد پاور معمولا در منزل انجام می شود و نیازی به انتقال تلویزیون به تعمیرگاه نمی باشد. در صورتی که تلویزیون شما دیر روشن می شود ، بهتر است قبل از خاموش شدن تلویزیون آن را تعمیر کنید.تعمیرات تلویزیون در محل (تبریز)

سرویس به موقع تلویزیون باعث می شود که تلویزیون شما آسیب جدی نبیند و بدون مشکل چندین سال کار کند، سرویس تلویزیون شامل تعویض قطعات فرسوده و آپدیت کردن تلویزیون می باشد. آپدیت کردن تلویزیون باعث می شود شما بتوانید با کیفیت بهتری از تلویزیون خود استفاده کنید. تمامی خدمات تعمیر و سرویس تلویزیون در منزل انجام می شود. تعمیرات تلویزیون شامل شش ماه ضمانت کتبی می باشد، که بعد از انجام خدمات به شما تحویل داده می شود.

۵_ریست کردن تلویزیون

ریست تلویزیون ال جی و یا هر دستگاه دیگری به معنی باز گرداندن آن به تنظیمات اولیه می باشد. تلویزیون ها سیستم های پیچیده ای هستند و در صورتی که تنظیمات مورد نظر کاربران بر روی آن اعمال شود و یا به عبارت بهتر تلویزیون شخصی سازی شود ممکن است با مشکل رو به رو شده و به ریست تلویزیون نیاز داشته باشید. تلویزیون های ال جی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در صورتی که با مشکل رو به رو شوند به ریست تلویزیون ال جی نیاز خواهید داشت.

در روش اول لازم است به تنظیمات رفته و گزینه ی تنظیمات کارخانه را اعمال نمایید. در صورتی که برای بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه اطمینان دارید گزینه ی تایید را انتخاب کرده و برای ریست شدن تلویزیون منتظر بمانید.

2. استفاده از منوی مخفی تلویزیون روش دیگری است که برای ریست کردن تلویزیون ال جی مورد استفاده قرار می گیرد. نام گذاری ” منوی مخفی ” در تلویزیون به این دلیل است که برای ورود به این تنظیمات لازم است کد دستوری خاصی را در دستگاه وارد نمایید. توجه داشته باشید گزینه هایی که در این قسمت قرار دارند در صورت تنظیمات اشتباه ممکن است کارایی دستگاه را مختل کنند. در نتیجه اگر اطلاعات کافی برای تنظیم این منو ندارید توصیه می کنیم از ورود به این بخش خودداری کنید. در صورتی که لازم است به این منوی مخفی وارد شوید مراحل زیر را دنبال کنید.تعمیرات تلویزیون در محل (تبریز) تلویزیون در محل (تبریز)

۶_اصول نگهداری و نکات ایمنی تلویزیون

  • حتما سیم برق را از پریز برق جدا کنید.
  • مواد شوینده را اسپری نکنید مواد شیمیایی مانند حشره کش، بنزن، نازک تر و غیره را اسپری نکنید.
  • این موارد ممکن است به صفحه تلویزیون یا مدار الکتریکی آسیب برساند و می تواند انتهای آن را روی تلویزیون ببندد.
  • تلویزیون خود را تمیز کنید، صفحه یا قسمت بیرونی آن را به آرامی با یک پارچه خشک و نرم مانند پاک کن عینک پاک کنید.
  • از مواد شوینده مانند مواد پاک کننده سطوح استفاده نکنید
  • یک پارچه را در مواد شوینده خنثی رقیق شده با آب خیس کنید، آن را محکم بپیچید، خاک را روی کنترل از راه دور پاک کنید و سپس ریموت را به راحتی با یک پارچه خشک پاک کنید.
  • برای حفاظت از تلویزیون حتما از محافظ های ویژه استفاده کنید.
  • کنترل (ریموت) را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • اگر تخصص کافی در این امر ندارید از تعمیرات تلویزیون دست بکشید و از متخصصان تعمیرات کمک بخواهید.
  • از زدن ضربه به صفحه بپرهیزید.
  • حین حمل تلویزیون کاملا مراقب باشید.
  • تلویزیون را در یک محیط بلامانع و صاف قرار دهید.
  • در صورت نشت مایعات باتری، قبل از وارد کردن باتری های جدید، مایع موجود در قسمت باتری ریموت را پاک کنید.تعمیرات تلویزیون در محل (تبریز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما